رواية عشقني حد الجنون الفصل السادس 6 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل السادس 6 بقلم مرام محمد

 

P_6

♡رواية عشقني حد الجنون

ادم وهو يجلس على  مكتبه ومنهمك فى عمله .

خبط الباب. 

ادم:-ادخل.

دخل ياسر:- اهو يا عم بخبط قبل ما ادخل اهو.

ادم بحدة:- عايز ايه يا ابني انت سايب شغلك ليه ومشغل زفت اغاني ليه في الشركه حد قال لك فتحينها كباريه هنا.

_ يا عم اهدى بقى بطل عصبيتك دي انا وبقلب بالصدفه شفت ملك بنت الاستاذ احمد في الفيديو ده وكنت جايه اقول لك بسم الله ما شاء الله عروستك زي القمر. 








_ شد ادم الفون من يده بشده وهو ينظر الى الفيديو توجد فيه ملك وهذا زياد والفرقه يغنون ويمرحون. 

ياسر:_ والله ما عرفتها غير لما دققت اوي كنت شفتها مره وهي في تانيه ثانوي بس............

مسك ادم الفون والقاه بقوه من شده غضبه .

ياسر بصدمه وهو على وشك البكاء لا. ..ايفوني يا حزني يانا ياما.

اخذ ادم هاتفه ومفتاح سيارته وزق ياسر بشدة وخرج وهو غاضب اتجه الى قسم الحسابات

 ادم بحده:_احمممد تعال. 

قام له احمد وهو يقول في نفسه استرها يا رب واتجه اليه بعيد عن الموظفين وكان الموظفون يتحدثون مش كان الصبح هادي بيكلمه بطريقه محترمه هو ايه اللي حصل له.

ادم بحدة:_ بنتك فين؟

احمد....معرف..... ا ابوس ايدك يا بيه ما تأذيش بنتي.

امسكه ادم بغضب من تلابيب قميصه بنتك فين بالظبط انطق.

_احمدمع صحابها فى****

زقه ادم بعنف ثم اتجه الى المكان الذي توجد في معذبته.

____________________

ملك:_ ما تخيلتش ان يكون صوتك حلو وبالاحساس ده مبهوره. 

_بجد صوتى عجبك يا ملك.

_فوق ماتتخيل.

جاء لهم ادم وراهم وهم ينظرون لبعضهم ويبتسمون.

صفعة قوية نزلت على وجه ملك اه ه ه صرخه قويه خرجت من ملك من شده الصفعه وهي تمسك وجهها وتنظر لادم بعيون مفتوحه على وسعها.

والكل في حاله ذهول.

شد ادم يد ملك بقوه وهو صامت ويجرها وراه.

اه سيب ايدي واخذت تنظر الى زياد نظرات توسل على ان يخلصها من هذا الشخص الهائج.

ولكن ضعف شخصيته منعته وكان واقف لم يتفوه باي شيء فقد كان مهزوزا واثار الخوف تظهر عليه.

شباب اللي فى الفرقة:_ اهدى بس يا باشا هو في ايه؟

ترك يد ملك واخذ كرسي وكسره على شخص بغضب الكل بعده بخوف فادم يتمتع بجسد رياضي قوي ثم اخذها بغضب وهي تصرخ سيبني سيب ايدي فقد كان يدفعها امامه حتى وصلوا الى سيارته.

ادم بصوت  حاد:_ادخلى

ملك بصوتها الباكي مش هدخل وابعد عني.

دفعها دخل السيارة بقوة غصب عنها.

اخذت ملك تبكي بشده وهي ماسكه وجهها من شده الالم.

_قاد ادم السيارة بغضب واخذ يزداد من سرعتها.

_ملك بدموع وهى تنظر اليه،انت واخدنى فين وايه الطريق دا؟

ادم بزعيق:_مش عايز اسمع صوت اهلك.

فارتجفت ملك منه فصمتت بخوف.

أوقف السيارة أمام بيت من احد بيوته،نزل من السيارة وانزلها بالقوةاخذها ودفعها داخل البيت.









ملك بخوف وبتهديد:_متقربش منى خليك عندك واول ما هخرج من هنا هبلغ عنك وهوديك في ستين داهيه وهقول ان انت بتهددني وعاوز تتجوزني غصب.

ادم وهو يتحسس ذقنه الطويله بعد الشيء بانامله ويضحك بسخريه من زاويه فمه هتودينا انا فى ستين دهيه!انتى معذوره ما انت ما تعرفيش من هو ادم السويفي بس اوكية بلغي وانا معاكي للاخر وان عرفت تعملي حاجه ابقى قابليني. 

ملك وقد تفهمت انها وقعت بين انيابه ولا احد يستطيع تخليصها منه.

ادم وهو يتوجه اليه قال بصيغه امر هاتي موبايلك.

اعطته ملك الموبايل ويدها ترتجف اخذوا منها والقاه بقوه على الارض فانكسر باكمله.

هيجي لك موبايل تاني بخط جديد مش هيكون في غير رقمي انا والمقربين لك اوي ابوكي اخوكي حد تاني لا، م فيش تيك توك زفت على دماغك ما يبقاش موجود نهائي على الموبايل والعيل التافه اللي كان هيعملها على نفسه دا لو شفتك واقفه معاه تاني او اسمع بس انك كلمتيه هعيشك في جحيم وهقتلهولك  سامعه ولا لا انطقي.

كان ينظر الى شفاها وهو ينتظرها انها تتكلم فاغرته شفتاها التي ترتجف من اثر البكاء والخوف قرب منها جامد واحكم قبضته على خصرها واخذ يقبلها بعنف يبث فيها عشقه الكبير لها ولهيب غيرته وغاضبه من نفيها دائما الى حبه حاولت ان تتملص منه ولكن فشلت ولا يفصل قبلتهم هذه الا احتياجهم الى التنفس بعد ان ادميت شفتها.

اخذت ملك تتنفس بصعوبه وهي تنهج ثم رفعت يداها لكي تهوي بها على خده.

____________________

احمد:_ اعمل اي حاجه يا ياسر يا ابني تليفوناتهم مقفوله خايف يكون عمل في بنتي حاجه

_ ما تخافش يا استاذ احمد ادم مش هياذيها ولا حاجه اطمن وانا بنفسي هنزل ادور عليهم انا عارف كم مكان ممكن يكونوا فيهم. 

ركب ياسر سيارته ليبحث عنهم.

___________

اخذ يكسر في كل حاجه وهو غاضب.

_ خلاص بقى يا صاحبي اهدي. 

_ انا بحبها بس ما عرفتش احميها قالها وهو يبكي خفت منه خفت يستقصدني في الجامعه وخفت يبهدلني وانا مش قده. 

منه:_ يا ننوس عين امك يا اخويا هو انت فاكر ان ملك هتبص في وشك بعد ما عرفتش تدافع عنها اتفو على الرجاله.

_ ما خلاص بقى يا منه كفايه للراجل فيه سيبيه في حاله يا ستي. 

منه:_ انا بس عايزه اقول لك حاجه يا زياد الواحده مننا ان ما لقيتش راجل بجد يدافع عنها ويكون شخصيته قويه يكون سندها وضهرها ويوقف في وش الدنيا كلها علشانها انا مش هقول لك بينزل من نظرها لا هي ما بتشوفوش من الاساس وانت ما تستاهلهاش اخذت شنطتها وتمشي وهي معديه من جواره جبان قوي يا زياد.

____________________









 حسن :_ازيك يا سمر عامله ايه؟

سمر :_بخير الحمد لله وانت عامل اية 

اناطول بسمع صوتك وانا في احسن حالاتي الحب حلو اوي يا سمر... سمر انت معايا.... خلاص يا ستي عارف ان انت مكسوفه مش هكسفك ما تعرفيش البنت ملك  برن على تليفونها مقفول انا بس كنت عايزه اطمن عليها؟

سمر :_ اطمن هي كويسه وانا كنت مكلماها النهارده. 

حسن:_ ربنا يخليك ليا يا سمر. 

سمر:_ ويخليك وتيجي بالسلامه بعد اذنك بقى انا هقفل عشان ماما بتنادي عليك سلام. 

____________________

ادم وهو ماسك يدها التي كانت تريد ان تصفعه بها قبل ان تصل الى وجهه اوعي يا ملك تفكري تعمليها علشان صدقيني مفيش حد ينجدك من تحت ايدي.

ثم اخذ نفس اعملي حسابك كتب كتابنا بالليل هاجيب الماذون وهجي  ولو حالتك دي انا كنت خليتها دخله كمان.

________ وصل ياسر امام بيت من احدى بيوت ادم ياسر اه دوختني يا ادم اخيرا لقيتك قالها وهو ينظر الى سياره ادم فعلم بوجوده في هذا البيت ثم اخذ يتطرق الباب.

ادم:_ ادخلي اغسلي وشك الحمام من هنا. 

__ذهب ليفتح الباب

ياسر:_ادم.... ملك فين ابوها هيتجنن عليها طلع ادم هاتفه وفاتحه رن على احمد رد عليه احمد بلهفه وخوف على ابنته ملك فين يا ابني؟

ملك بخير ما تقلقش هي معايا وانا بوصلها لحد البيت اهو.

احمد:_هى كويسه يا ابنى مش كدة؟

_كويسه يا استاذ احمد. 

فذلك الوقت خرجت ملك نظر اليها ادم تحذير هي معك ايه يا استاذ احمد اطمن عليا بنفسك.

ايوه يا بابا انا كويسه ادم هيوصلني البيت اهو ما تقلقش يا حبيبي قفلت واعطته التليفون وصرخت فيه روحني وخرجت من البيت تنتظره عند سيارته.

ياسر:_ادم انت ضربتها؟








ادم بضيق:_ مش وقته يا ياسر روح الشركه انت شوف شغلك عشان بالليل عايزك تيجي تشهد على كتب كتابي. 

تركه ادم ومشى ناحيه ملك فتح لها السياره ركبت بدون كلام ركب هو ايضا واخذ يقود سيارته بصمت.

ياسر:_ وهو يضرب كف على كف انا مش فاهم حاجه خالص.

اوصلها امام العماره التي تسكن فيها فتحت باب السياره ونزلت سريعا الى شقتها.

دخلت غرفتها والقت بنفسها على السرير واخذت تبكي على حالها وتذكرت زياد وخوفه وعدم الدفاع عنها فقالت الحمد لله يا زياد ما لحقتش احبك او اتعلق بيك كان مجرد اعجاب وطلعت حتى ما تستاهلوش كنت مفكراك هادي وطيب بس طلعت جبان ذهبت ملك الى تليفون البيت الارضي.

ورنت على صديقتها محتاجاك اوى يا سمر انا في البيت تعالي لي حالاً كتب كتابي هيكون النهارده بالليل وهي تبكي بحرقه.

سمر:_ ايه الجنان ده يا ملك الصبح تكلميني وانت بتعيطي وتقولي اتقرأ فتحتي واخر النهار في نفس اليوم تكلميني وانت بتعيطي وتقولي لي هينكتب كتابك هو ايه اللي حصل بالظبط انا مش فاهمه اي حاجه بجد. 

_تعاليلي يا سمر. 

طب اهدي يا ملك وانا خلاص يا حبيبتي مسافه السكه هكون عندك.

_______ ذهبت سمر الى صديقتها ارتمت ملك بين احضان سمر وهي تبكي بشده خلاص هتجوزو يا سمر.

ملك اهدي وفهميني استني ايه ده مين اللي عمل في وشك كده وهي تمسك وجهها وتتفحصها وتنظر فيه، هو ضربك؟ احكي لي يا ملك ايه اللي حصل بالظبط وايه اللي يخليه يضربك.


             الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×